Wednesday, June 13, 2012

saya bukan anti-kapel

tapi,
sy cuba sedaya untuk tidak kapel.
sebab, 
kalau anda punya cara yang lebih halal untuk bercinta selain berkahwin, silakan.
kalau ada lah.
sbab sy jugak pernah hampir ke situ, dan saya rasa there's no way. 
cukuplah. 
errr. anti-kapel lah tu kan?. err lagi.
statement tu saya selalu bg tahu kawan2 sekeliling saya, 
sebab saya tak mahu mereka rasa saya extrim,
lantas menjauhkan diri dari saya.
nak berdakwah, perlu strategi.
ni lah strategi saya. hehe. 
beli hati mereka, dgn kata2 yg lebih lembut tp bermakna. 
nasihat mereka dalam gurauan.
beri mereka contoh yg baik.
jika punya ruang untuk bercerita, 
saya akan bukak cerita tentang perkara yg lebih bermanfaat.
saya mahu mereka cinta Allah dulu.
sebab saya rasa tu adalah persoalan pokok.
kita lupakan tentang kapel, tentang aurat, tentang fiqh. 
sebab cinta Allah adalah persoalan tauhid. persoalan akidah.
saya mahu serang itu dulu.
saya mahu mereka sedar itu dulu.
sebab bila mereka sudah cinta Allah,
mereka akan sanggup.
buat apa saja demi Allah. Our Eternal Love.
fiqh bukan masalah lagi.
hehe.

kalau nak berlari,
kena berjalan dulu.
sebelum tu, kena merangkak.
step-by-step
kalau x ikut step, mmg xkn dapat berlari.
kan?
jadi, jom lupakan sekejap pasal aurat, pasal kapel.
kita mulakan dengan first step dulu okeh!
hehe.

sebab dulu sy juga selalu diberitahu tentang aurat. tentang kapel.
sampai saya rasa fed-up.
seperti islam cuma punya dua persoalan ini.
hanya bila saya cinta Dia.
saya faham.
saya nak buat Dia gembira, jadi saya nk tutup aurat dgn sempurna, dan bercinta dgn halal.
bukan cuma dua ini sahaja, tapi semua perkara yg buat Dia gembira dgn saya.
semua perkara yg buat Dia lebih dekat dgn sy.
semua perkara yg Dia redha. 
yay!

Ya Allah, ak ingin mencintaiMu. :)
lebih dari dunia dan segala isinya. 


say no to gosip murahan.picisan.
saya tak perlu tu semua.
saya perlukan seeorg imam. macam kat atas. hehe
dan sungguh, saya tak rasa bangga langsung dgn gosip2 murahan.
saya tak senang dengan semua itu. err. 

assalamualaikum.




0 comments:

Post a Comment