Saturday, June 9, 2012

Kalau diizinkan Allah...

... suatu hari nnti saya menjadi seorg ibu.
saya nk jadi ibu yg hebat.
errr. ibu yg hebat oke, bukan wanita yg hebat.
ye, dulu cita2 saya mmg nk jd TNC, lecturer berjaya, researcher yg dpt menyumbang pada pembangunan negara.
tapi tu dulu la,
hehe.
sekarang saya dah ada cita2 baru.
kalau jodoh sy xde, mungkin sy akan proceed dgn cita2 diatas. tambah lagi sikit. jadi pendakwah skali. hehe
tp, kalau sy kawin n ada anak,
sy bercadang untuk mengurangkan impian pertama.
yg tambah tu inshaAllah tetap nk teruskan dgn kadar yg berpada-pada.


saya nak lengkapkan diri dengan ilmu Quran n Hadis.
supaya saya boleh bentuk anak-anak mengikut acuan yg betul.
saya nak belajar masak makanan yg sedap dan berkhasiat.
supaya saya boleh masak makanan yg halal dan berkat utk anak-anak saya.
saya nak lengkapkan diri dengan ilmu2 dunia jugak.
supaya saya boleh ajar anak saya, bukan setakat a,b,c dan 1,2,3 tapi aljebra, calculus, anatomy, physiology jugak. hehe.


saya nak jadi seperti ibu imam abu hanifah, imam maliki, imam syafie dan imam hambali.
lebih dari itu saya nk contohi ummu mukminin. hehe


yes, jadi ibu yang hebat. bukan saja dunia, tapi akhirat jugak.
sebab saya percaya, 
khalifah yg hebat lahir dari seorg ibu yg hebat.


semoga saya berjaya melahirkan mujahid, dan mujahidah yang cemerlang dunia dan akhirat.
aminn. :) 



sejuk hati 1

sejuk hati 2

sejuk hati 3 

sejuk hati 4

inshaAllah.
kalau diizikan Allah suatu hari saya punya kesempatan untuk mempunyai anak, 
semoga mereka akan menjadi penyejuk hati saya macam mereka2 ini. :D 

assalamualaikum. :)




0 comments:

Post a Comment