Sunday, May 20, 2012

Jaja & Din

Subhanallah. segala puji bagi Allah.

usai membaca jaja&din

tipu lah kalau saya cakap saya x berangan.
sy mmg kaki berangan.
tipu lah kalau saya cakap saya xnk lelaki macam din.
din tu antara spesis yg hampir pupus kt dunia ni.

tapi,
jom kita kembali betulkan niat.
sy baca buku tu inshaAllah utk redha Allah.

ya. mungkin saya suka din.
nak kahwin dengan lelaki macam din.
nak jadi berani, tabah, ikhlas dan redha macam jaja.
nk live happily ever after macam jaja&din.

buat masa ni saya pilih untuk mujahadah.
inshaAllah saya akan ikhlas. 

untuk bakal suami saya, inshaAllah (dengan izin Allah)
saya xnk tiru kisah jaja&din
saya nak kisah yg lain.
irah&....
hahaha.
poyo. tahu. :)

saya tahu mujahadah tu x senang, 
lagi-lagi sy ni mmg jenis senang terharu.
mulai ni saya nk lebih jaga pandangan.
menjadi lebih pemalu. 
dengan lelaki bukan mahram.
lebih menundukkan pandangan. 
inshaAllah.

untuk en.bakal suami, 
saya mintak maaf sebab sy bukan jaja yg getarnya hanya untuk din.
hati saya sudah byk kali bergetar.
dengan byk lelaki yg bukan mahram utk saya. 
astargfirullah al-azim.

inshaAllah, 
kalau ada lagi getar-getar sebegitu, 
saya akan contohi jaja! 
pastinya dengan 40 kali istikharah. 
yay! \(^_^)/





jom dekatkan diri dengan Allah.
Ya Allah, 
berikanlah ak jodoh yang akan selalu mendekatkan aku akanMU.
another verison of din for me maybe. :)
Ameen ya Rabbal al amin. 

0 comments:

Post a Comment