Sunday, May 6, 2012

back-up plan?

hmm,
lepas conversation semalam, 
awak buat sy fikir.
dan rasa sy dah dapat jawapan.

sy suka dia.
tp, sy x thu dia suka saya.
ye. dia mmg pilihan pertama saya.
kalau saya diberi pilihan.

awak suka saya.
saya?. kalau dia x suka saya, sy akan consider awak.
ye. awak mmg back-up plan sy.

kalau kita tgk dari sudut ni, mmg awak back-up plan sy.
tp,
sebenarnya, kalau kita lihat dari sudut perancangan Allah.
awak bukan back-up plan sy.
awak adalah org yg lengkapkan jigsaw puzzle sy.
awak adalah keutamaan saya selepas Allah dan Rasullulah.
awak adalah pilihan Allah untuk saya.

sebab Allah tahu saya perlukan awak, bukan dia. 

back-up plan atau pilihan Allah?

sy pilih pilihan Allah.


"...But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows, while you know not." [2:216]

sbb dengan pilihan Allah tu sy akan hidup, taat, dan saya nk sama2 ke jannah bersama pilihan Allah untuk saya. :)

untuk dia, saya tahu Allah ada perancangan yg lebih baik. 
*mungkin dia rugi sikit sebab dia yg hilang org yg letakkan dia di pilihan pertama. haha. *kejam kn.
xdela, main2 je.
mungkin saya dan dia tak sesuai, mungkin akan ada org lain yg lebih baik untuk sempurnakan agama dia.


bagi org yg dapat pilihan pertama dia, dia untung sbb Allah dan dia punyai pilihan yg sama. 
bagi org yg dapat back-up plan dia, dia juga untung sbb Allah dah betulkan pilihan dia.
dua2 untung. win-win. yay! :)



bagi saya, jadi back-up plan pun xpe, sbb sy thu, sy bukan je back-up plan; tp sy adlh org yg Allah pilih untuk sempurkan agama dia dan jugak pilihan terakhir dia.(kalau dye x kawin lain lah. >.<) hehe. :)


penggunaan "saya" "dia" dan "awak" merujuk kepada perempuan #1, lelaki #1 dan lelaki #2
boleh juga merujuk kepada lelaki #1, perempuan #1 dan perempuan #2
fiksyen semata2 ok. 

saya x pandai debat, tp sy boleh tulis.
dan sy tahu awk akan baca, haha.

ye, sy gedik dan suka sebok2. haha. biarlah. lalala. :)



0 comments:

Post a Comment