Tuesday, July 10, 2012

Siapa yg nak mulakan?. Kita. :)

ada sesuatu yg saya belajar dari praktikal minggu lepas.


1. manfaatkan masa.
nikmat yg selalu kita kufur ialah nikmat masa lapang. kt paya jaras xde keje sgt, most of the time we had a rest, makan, sembang. 
xde yg salah disitu, cuma bila bersembang, byk menda yg x sepatutnya berlaku. mengumpat. :(
jadi, saya pilih untuk bawak buku n baca kat ladang, biarlah org nk ape. hehe. tp, kawan2 sy bukan macam tu, mereka positif. :)
mereka mintak sy share ape yg sy baca, tanya soalan yg berfaedah. wow!. dan saya dpt peluang utk share! :)
yay! \(^_^)/. mungkin x byk, tapi saya harap berkesan di hati. 
inshaAllah.
jom semaikan amalan membaca.

2. small change>> big change.
nak buat perubahan besar?. mestila x mampu. silap hari bulan, perubahan pun entah ke mana. :)
jadi, jom buat sikit2 perubahan. beri salam. bukan hai. :) kan senang tu.
kat kakak n abang jurutol, kat kawan tempat praktikal, kat staff tempat praktikal, kat semua muslim yg kita jumpa. 
tu kan hak mereka. hak untuk diberi salam. 
and the best part is when i can set the good example to my so-called not straight friends. 
mereka rasa beri salam tu indah. 
dan mereka nk buat jugak nanti.
waaa. who knows one day, dgn beri salam tu hati mereka akn terbuka. untuk lebih mengenali Allah.
Aminn. :)

errr, well,  i don't do islah upon them only okay.
i did too, towards those around me.
sy share dgn roomate pasal isu fiqh yg saya study.
tahu sy x byk ilmu, tp walaupun sikit, sy nk share ape yg sy tahu.
alhamdulillah, saya nampak ad sedikit perubahan pada mereka.
mungkin sikit, tp sikit-sikit lama2 jadi bukit kan?. yay! 
:)



0 comments:

Post a Comment