Tuesday, October 2, 2012

reflection.

semalam kami ada miting dogathon. 
semua dvm 1,2, 3 akan kumpul untuk first grand meeting.
director cakap pukul 8. 
saya sampai pukul 7.50 camtu.
dewan masih kosong. 
cuma ada beberapa org chinese termasuk director.

jam dah pukul 8.

sedikit demi sedikit org dtg.
ramai yg junior.

pukul 8.15,

dewan dah hampir penuh.
tapi dvm3 masih ramai yg belum datang.
head of division pun ramai x nmpk muka lagi.

tunggu punya tunggu pukul 8.40 baru kami mula.


terkilan.

menjadi muslim yg baik itu bukan sekadar solat berjemaah, mengaji, menutup aurat.

menjadi muslim itu adalah cara hidup. 
menepati masa.
amanah pada tanggungjawab. 
hormati orang lain.

kesal.

nk jadikan solat maghrib sbg alasan?.

sy juga solat, di surau.
mengaji lps solat?. sy juga dpt habiskan 2 page.
tp saya sempat je dtg sebelum pukul 8.  
*bukan nk menunjuk, sekadar contoh je.
syuh2 riak. :P 

meletakkan impression yg islam itu rumit, susah diamalkan adalah NO bagi saya.
di kelilingi sahabat yg belum islam, 
saya nak mainkan peranan saya sebaik mungkin. 

Islam itu mudah, jgn disusahkan. jgn juga dimudah-mudahkan. 

comprehensif. :) 

jom sama2 mulai hari ni jadi duta kecil islam yg terbaik.

together, kita boleh lakukan. 
kalau bukan dakwah secara lisan.
dgn psikologi. 
:) 

WE CAN MAKE THE DIFFERENCE. :) 


nak share pasal talk dr.zakir naik. tp asyik bz je. nk kne quote byk benda lagi.

Ya Allah, berikanlah kami keberkatan masa. dada yang lapang. :) 




0 comments:

Post a Comment